pondelok 10. apríla 2017

Veselý po víťazstve na Zlatej tretre: Ja a hviezda? Pomaly si zvykám

Barbora Špotáková zostala s podozrením na zápal slepého čreva doma, ale Vítězslav Veselý sa o slávu českých oštepárov na Zlatej tretre postaral. V parádny sérii štyrikrát atakoval hranicu 87 metrov a víťazným prvým pokusom prehodil o 38 centimetrov. Prvýkrát v kariére si tak užil víťazné koliesko.

Hádzal ste aj za Barboru Špotáková ?
"Určite bola škoda, že bolo publikum ochudobnené pri predstavení domácich hviezd. Aj keď hovoriť o sebe hviezda mi nejde cez pusu. Barča je najväčší domáci hviezda posledných rokov. Ale bojoval som hlavne za seba, aby som tú predviedol čo najlepší výkon a mal z toho dobrý pocit.Tretra je pre mňa výnimočná. "

nezvykajú si už trochu na postavenie hvi ezdy? Predsa len, ste majster sveta…
"Áno…Dnes som bežal prvý víťazné koliesko v živote. A užil som si to. Vlani na majstrovstvách sveta v Moskve som totiž vybehol, ale štartovala nejaká disciplína, tak som to po päťdesiatich metroch zabalil. Myslím, že sa prispôsobujte. (Smiech) A som rád, že je na čo si zvykať. "

Zažil ste niekedy situáciu, v ktorej by ste bol pod takou pozornosťou publika ako v Ostrave?
"Tu je to pre nás naozaj obrovská výnimka. Pôdu nám pripravil už Honza Železný. Je to veľké meno, ľudí ho stále poznajú a majú ho strašne radi.My Oštepár v tom pokračujeme. Len dobre, že sa preteky povedú a môžeme si to užívať my aj publikum. Je to super, že sa mi to pred domácim publikom takhle podarilo. Som za to strašne rád. "

Ako sa vám páčila vaša séria okolo 87 metrov? Hádzal ste, ako sa hovorí do vedra, ten bol ale tentoraz poriadne ďaleko… "Je pravda, že keď je ten kýbel ďalej, o to viac málinko mrzí, že to bolo do vedra. Málokedy mám energiu do posledných pokusov, ale dnes som ju fakt mal. Cítil som v hlave, že keby som to trošku trafil, mohol to byť aj osobák alebo ešte ďalej. Málinko škoda. Ale inak super…Je to môj najlepší výkon, čo do priemeru hodov určite.Ešte nikdy sa mi nepodarila taká stabilita výkonov. Je to trochu záhada, ešte pri rozcvičovania som Peteovi Frydrych hovoril, že neviem, čo tam robím, že mám strašne divný rozcvičenie. Ale paradoxne mi to možno pomohlo. "

Na oštepára vraj pri hode pôsobí sila až siedmich ton, koľko to bolo dnes?
" Je to závislé od techniky. Keď ju urobíte dobre, tak tých sedem ton prevediete do oštepu a ono vám to prejde telom ako elektrický prúd.Trebárs v Osle sa to míňalo, ani som nebol po pretekoch zničený. "

Vrátil ste sa na pozíciu českej jednotky, nebudete ešte usilovať o nomináciu na víkendové majstrovstvá Európy družstiev do Braunschweigu, kam sa nominoval váš kolega Petr Frydrych?
"nie nie nie. Péťa si nomináciu vybojoval, mal by ísť. Nie som prví o toľko. Chalani asi dneska mali trošku väčšie predstavy, ale Péťa zase hodil za osemdesiat a Kubovi Vadlejch to letelo k osemdesiatich. Chce to pretekať, pretekať a oni sa stabilizujú. "


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára